Her søker du om plass

Vil man søke om plass i Kreativ barnehage skjer dette på Sandnes kommunes oppvekst-portal for barnehage og SFO. Søkere blir tatt inn etter barnehagens vedtekter.

Klikk her for å komme til oppvekstportalen

 

 4. OPPTAK AV BARN

 

 Opptakskrets:      

     - Barn som er bosatt i Sandnes Kommune

     - Barn av medlemmer i Klippen Pinsemenighet

 

Opptakskriterier:

  1.     Barn som har nedsatt funksjonsevne og barn som det er fattet vedtak om etter barnevernsloven § 5-1 første ledd bokstav a til d, § 3-1 og § 3-4 første ledd bokstav b.
  2.     Barn som av særlige grunner trenger barnehageplass kan etter vurdering innvilges prioritet i samsvar med punkt 2 i kommunes opptaksregler. Disse får godkjent prioritet av opptakskontoret i Sandnes kommune, og har en kode i opptaket.
  1. Barn av ansatte i Kreativ Barnehage, der barn som kommer inn under punkt a. og b. har høyeste prioritet. Vi prioriterer også barn av faste ansatte før barn av vikarer.
  2. Søsken av barn som har plass, der de som kommer inn under opptakskriterier a. og b. er prioriterte.
  3. Barn av medlemmer i Klippen Pinsemenighet. Søkere som er medlem i Klippen Pinsemenighet må merke søknaden med: ”medlem i Klippen”. Søker må også sende informasjon om dette via mail.
  4. Øvrige søkere i Sandnes kommune. Disse tas inn ved samordnet opptak, etter søkerdato og etter prioriteringsønsker. Står to søkere likt blir plassene fordelt ved loddtrekning.

 

Egne tilleggskriterier:

-       Barnehagen tilbyr kun 100% plasser.

-       Barnehagen kan fravike opptaksreglene, for å sette sammen hensiktsmessige barnegrupper basert på alder og kjønn. (utfra et pedagogisk syn)

-       Barn som har plass i en av våre barnehager kan søke overflytting til den andre. Disse har prioritet, etter opptakskriteriene.

-       Er det ledige plasser utover dette vil søkere fra andre kommuner vurderes.

 

Opptaksmyndighet:

Daglig leder i samråd med styret

 

Opptaksperiode og oppsigelsesfrist.

Tildelt barnehageplass kan beholdes til skolestart. Plassen tildeles ved skriftlig bekreftelse.

Oppsigelsesfristen er satt til 2 måneder beregnet fra den første i påfølgende måned.

Eier kan si opp plassen ved vesentlig betalingsmislighold. 

Søknad om opptak skjer elektronisk hele året.